De economie heeft een harde klap gehad de afgelopen jaren en dat heeft z’n invloed op marketing en advertentiebudgets van bedrijven, groot en klein. Ondanks dat de wereldeconomie voorzichtig aan het herstellen is, is iedereen nog steeds erg voorzichtig waardoor reclamebudgetten klein zijn. Maar toch weten ondernemingen dat adverteren en promoten van essentieel belang zijn, en proberen daarom zoveel mogelijk uit hun (krappe) budgets te halen. And dat is heel goed te begrijpen.
Mocht u erover denken om promotionele USB flash drives voor uw marketing en advertentie doeleinden in te zetten, dan kunt u hier vaak een goede deal sluiten. Maar neem wel een aantal zaken in acht:
1. Betaal niet voor onnodig geheugen.
De geheugen capaciteiten van USB sticks kunnen lopen van 64 MB tot 64 GB en meer. Hoe meer geheugen, hoe meer kosten, maar als u weinig geheugen capaciteit aanbiedt, komt dit goedkoop over en doet uw bedrijfsrepuatie geen goed. Om er zeker van te zijn dat uw USB falsh drive ook werkelijk gebruikt gaat worden en daarmee uw merknaam continue wordt gepromoot, kunt u kiezen voor een algemeen geaccepteerde geheugen capaciteit van tussen de 2GB en 4GB. U kunt altijd nog groter gaan voor belangrijke en speciale klanten en partners.
2. Beperk het aantal kleuren
Om een goede deal met u te maken, nemen leveranciers soms de kosten van het bedrukken op zich, maar probeer uw logo en ontwerp simpel te houden om een goed aanbod te krijgen.
3. Plan vooruit en bestel op tijd.
Het merendeel van de promotionele USB flash drives worden in het verre Oosten worden , omdat dit relatief goedkoper is, maar zoals u zich vast kunt indenken duurt het transport dan ook langer. Als u producten sneller nodig heeft, dan betaalt u meer, vanwege hogere (en snellere) transportkosten of omdat het lokaal bedrukt wordt.
4. Koop alleen geschenkverpakkingen wanneer u ze echt nodig heeft.
Wanneer geschenkverpakkingen niet standaard worden geleverd, bedenk dan of u ze echt nodig heeft. Over het algemeen worden promotionele USB memory drives in kunststof verpakkingen of soms in witte dozen geleverd. Maar dit is voornamelijk om ze goed en veilig te transporteren.
5. Laat data tijdens het productieprocess erop laden.
Dit is de beste manier om kosten van het opslaan van catalogi, sales brochures, multimedia bestanden of presentaties te reduceren. Het enige wat u hoeft te doen is deze data bij de hand te hebben wanneer u uw bestelling plaatst. Mocht u uw data willen laten uploaden nadat uw producten zijn gemaakt, komen hier extra kosten bij kijken.
6. Vraag verschillende offertes aan voordat u bestelt.
Zelfs als u al een favoriete promotionele USB memory drive leverancier hebt, is het de moeite waard om rond te kijken en meerdere offertes aan te vragen. Vraag altijd om een schriftelijke offerte en let op de voorwaarden maar ook op de betalings voorwaarden en of ze extra kosten berekenen. .
7. Het kopen van de goedkoopste USB flash drives leidt tot duurkoop op termijn.
Dit is een van de belangrijkste punten om in acht te nemen. Sommige onbetrouwbare leveranciers bieden zelfs D-klasse flash drives aan, dit zijn hergebruikte of nep apparaten. Ze gaan snel kapot, zijn van slechte kwaliteit en presteren onder de maat. Is dat wat u wilt waarmee klanten uw bedrijf mee associëren? Ik dacht het inderdaad niet. Dus kies uw leverancier met zorg. De beste en goedkoopste keuze is om grote aantallen USB sticks bij een betrouwbare leverancier zoals USBPromotie te bestellen, deze levert USB drives wereldwijd.
En tot slot, vermijd over het algemeen om promotionele producten tijdens het ‘hoogseizoen’ te kopen.